keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Hyvää joulua!

Halusin toivottaa teille kaikille hyvää joulua! En tiedä koska ehdin postailemaan seuraavan kerran varsinaisen blogipostauksen merkeissä mutta ilman muuta halusin toivotella hyvät joulut jokaiselle toivotukseni lukevalle.


Olen harmillisesti sairastellut viimeiset reilu pari viikkoa ja nyt pitäisi palailla takaisin töihin ja normaaliin, terveeseen arkeen. Meikkailin toissapäivänä ensimmäisen kerran noin kahteen viikkoon ja kylläpä se vaan piristi olemusta kovasti! Jospa sitä pikkuhiljaa piristyisi muutenkin kun vointikin alkaa melko lailla olla suht normaali.


Minulla on tänä vuonna aika erilainen joulu. Haikein mielin joudun toteamaan, että elämäni ensimmäistä kertaa vietän jouluni eri paikassa, kuin missä olen sen viettänyt joka ikinen joulu vuodesta -72 lähtien. Kaiken lisäksi vietän sen töissä ja erossa perheestäni. Minulle se on iso asia käsiteltäväksi, minulle perinteet ovat todella tärkeä asia. Tiedän, että minun poissaoloni perheeni luota on vaikeampi pala purtavaksi minulle, kuin perheelleni, heillä on kuitenkin toisensa ja kaikki se jouluun kuuluva hulina ja hyörinä. Minulla sitä vastoin on aikaa mietiskellä ja ikävöidä itsekseni.


Tosin, olen ajatellut yrittää ottaa asian positiiviselta kantilta. Olen aina viihtynyt hyvin myös ihan vain itsekseni eikä yksinolo ole minulle ollenkaan vaikeaa sinänsä, yleensä nautin siitä suuresti. Töissä aika kuluu takuuvarmasti rattoisasti töitä tehdessä joten siinä ei paljon ehdi surkutella perinteisen sukujoulun perään. Se aika mitä siihen väliin jää kuluu nukkuessa ja muun ajan voinkin sitten nautiskella vaikkapa hyvän kirjan tai käsitöiden parissa kynttilöitä poltellen ja ihanaa joulumusiikkia kuunnellen. Kaikessa rauhassa.


Voisin vaikka yrittää käydä meikkivarastojani lävitse ja vähän järjestellä niitä, nyt kun kaikessa rauhassa niitä saisi pemottaa ja levitellä ympäriinsä. ;-) Jos oikein innostun niin voisin jopa kirjata niitä ylös exceliin niin pysyisi itsekin paremmin perässä mitä kaikkea tuolta omista kätköistä löytyykään. Saisi sellaisiakin aarteita käyttöön jotka aina unohtuu sen takia, että ovat poissa silmistä eli poissa mielestä.

Oikein ihanaa joulunodotusta ja itse joulua kaikille ja samalla onnentoivotukset tulevalle vuodelle! Tsemppiä kaikille joulutyöläisille, ensi vuonna sitten toivottavasti taas rennommin elkein joulurauhasta nauttien!


Rudolf Koivun kuvat Korttientalo.

8 kommenttia:

  1. Tsemppiä sinnekin ja hyvää joulunaikaa!

    VastaaPoista
  2. Ihanaa joulua, jännittävä uusi kokemus sinulla edessä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu, todellakin on jännittävää haikeudesta huolimatta. Toisaalta ihan mielenkiintoistakin oikeastaan. ;-)

      Poista
  3. Voi ei! Mutta zemppiä kovasti ja toivottavasti ensi vuoden joulun saat viettää perheesi kanssa. <3 Mukavaa joulua joka tapauksessa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos zempeistä! Kyllä pitäis ensi vuonna saada joulu vapaaksi, sitä odotellessa! ;-) Perhe lähti tänään joulunviettoon, kyllähän siinä pieni itku tuli sitten jossain kohtaa iltapäivää, kun ilmoittivat olevansa perillä. Mutta eiköhän tämä tästä, töissä on kahvia ja suklaata, kotona saa köllötellä koiruus kainalossa ja nautiskella vaikka hyvästä kirjasta kaikessa rauhassa. :-) Mukavaa joulua sinullekin Tiia! <3

      Poista

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.