perjantai 16. tammikuuta 2015

Taidan olla vähän ihastunut

Minulla oli synttärit tässä muutama päivä sitten (ja ketä kiinnostaa niin 43) ja juhlistin niitä mm. käymällä meikattavana MACillä, nyt kun se vihdoinkin on saatu myös Mansesteriin. Jei! Synttäripäivä ei mennyt ihan putkeen (kaikenlaisia pieniä kommelluksia osui kohdalle ihan yötä myöten) ja valitettavasti meikistä ei tullut ikuistettua yhtään julkaisukelpoista kuvaa. Kaunis se oli!

Tulihan sitä luottokorttiakin sitten siellä MACillä vingutettua. Minulla ei ole kovin montaa tuotetta MACilta ennestään enkä ole (tähän mennessä) oikein päässyt sisälle MAC-hypetykseen. Noh. Siihen taisi tulla ainakin jonkinmoinen muutos tuon meikkausession ja tekemieni ostosten jälkeen.


Olen jo ikuisuuden haikaillut korostuspuuteri Lightscapaden perään ja nyt kun sen sai kertakaikkisen ihanalla pintakuvioinnilla, niin mukaanhan se lähti. Yksi pikku ongelma minulla sen kanssa nyt kuitenkin sitten on; miten muka raaskin ikinä ottaa sen käyttöön!? Katsokaa nyt miten ihana:




Korostuspuutereitahan minulla on jo ennestään enemmän kuin ehdin ikänäni käyttämään, että sikäli aivan sama vaikka vaan hiplailisin tätä yksilöä typerä virne kasvoillani.

Toinen aika tarpeeton hankinta oli samaiseen uutukaiseen kokoelmaan kuuluva poskipuna jota käytettiin myös meikissäni, ja johon ihastuin silmittömästi saman tein. Päivän teemahan oli synttäreideni kunniaksi "miten hemmotella ja lahjoa itseään mahdollisimman tehokkaasti?" ja kun poskipunalla kaiken lisäksi sattui olemaan näinkin sopiva nimi, niin eihän sitä voinut mitenkään jättää ostamatta!


Myös poskipunassa on ihana pintakuviointi. Sävyltään se on aivan ihana, hempeän karkkinen pinkki ja erittäin hohtava! Yritin saada siitä jonkinmoista swatch-kuvaa aikaiseksi mutta kameraan tuppasi tallentumaan lähinnä hohtoa. Mutta ihana se on, aivan ihana!



Tykkään kovasti myös näiden rasioiden ulkonäöstä. Hieman vielä minulla on hakusessa niiden aukaiseminen, en ymmärrä miten se on välillä niin kovin hankalaa olevinaan...



Ostin lisäksi meikkivoiteen ja peiteaineen ja sorruinpa minä vielä kaiken lisäksi hankkimaan joulukokoelman hyväntekeväisyyssetinkin eli Rihannan Viva Glam-huulipunat upeassa punaisessa glittermeikkipussissa. Hupsista!

Meikkivoide jonka päädyin ostamaan on Pro Longwear Foundation ja sävyni oli NC15. Se on omasta mielestäni periaatteessa ehkä aavistuksen liian kellertävä mutta koska kasvojeni iho on kovin kirjava ja aika punakka paikoin, niin kellertävyys on itse asiassa vain hyvä asia ja auttaa peittämään kirjavuutta ja ennen kaikkea punaisuutta tehokkaasti.

Ostamani peiteaine on Pro Longwear Concealer mutta siitä otin sävyn NC20. Olen sitä nyt käyttänyt muutamia kertoja ja todennut, että se on varsin mainio silmänalusille mutta muualle kasvoille käytettäessä saa olla aika huolellinen, ettei se näy tummemman kellervinä läikkinä. Pientä treeniä siis pitää vielä sen kanssa harrastaa.

Molemmat ovat vielä testivaiheessa mutta molempiin olen ollut toistaiseksi varsin tyytyväinen. Peiteaine ei ollut ihan niin ylivoimaisen huippu kuin olen olettanut muiden blogeista lukemani hehkutuksen perusteella, mutta tarvitsen vielä testailua sen kanssa ennen kuin voin muodostaa kunnollisen mielipiteen.

Meikkivoiteeseen olen ollut toistaiseksi hyvin tyytyväinen, se on ihanan kevyt mutta sitä pystyy kuitenkin kerrostamaan ja ainakin tähän mennessä se on osoittautunut nimensä veroiseksi. Alla kuvat siitä miltä meikkini näytti erään yövuoron jäljiltä (valitettavasti ihan vaan vessan valossa kuvattu eli värit on mitä on ja tarkkuus myös). Meikin tekemisestä kuvan ottamiseen on kulunut yli 12 tuntia enkä ehtinyt sitä kyseisenä työyönä juurikaan korjailemaan, mikä näkyy toki nenänpään hienoisena kiiltelynä ja kasvojen alaosan alueelta meikki on jo vähän kulahtanut.

Edit: Bloggerkin näköjään blurraa tuota naamakuvaa harmillisesti, ei se oikeasti ihan noin utuiselta näyttänyt. :-P

Mielestäni meikkipohja on kuitenkin edelleen verrattain tasainen ja siisti ja pienellä fiksauksella se olisi varmasti pelittänyt vielä jokusen tunnin aivan esittelykelpoisena.

Niin että nyt on sitten pää auki, etten sanoisi! Koska aloitin MAC-hulluuteni (eiköhän tosiasiat voi myöntää ihan rehellisesti jo tässä vaiheessa) luovuttamalla kasvoni ihanan Liisan meikattavaksi niin kynnys palvelun kohteeksi joutumisesta madaltui huomattavasti. Minähän olen siis pikkuisen myyjäkammoinen henkilö enkä oikein osaa olla luontevasti myyjien palveltavana. Minulle jäi erittäin positiivinen ja kiva fiilis pienen MAC-sessioni pohjalta ja pahoin pelkään, että MAC-kokoelmani ei jää tähän....

Niin, meikissä käytettiin muuten Relentlessly Red-sävyistä retro matte-huulipunaa joka oli aika ihana ja jota olen sen jälkeen ajatellut vähintäänkin ohimennen päivittäin. Luulenpa, että minun on se pakko hankkia kera Pro Longwear huultenrajauskynän sävyssä Dynamo. Viimeistään kesäksi! :-)

14 kommenttia:

  1. Tuollainen meikkaussessio on niin luksusta! Aivan parasta on, kun saa jonkun toisen näkemyksen itselle sopivista tuotteista. Niin ja voi vielä ostaa mukaan kaikenlaista houkuttelevaa ja ehdottoman tarpeetonta;) Onnea siis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sitä on (tai ainakin minä olen) niin kangistunut niihin omiin kaavoihinsa, että useimmiten niistä on aika vaikea vapautua. Todellakin on luksusta! :-)

      Poista
  2. Voih, toi poskipuna on ihanampi kuin mitä osasin aavistaa! <3

    VastaaPoista
  3. Onnea synttäreistä ja MAC-pisteestä! Kun siihen kerran hurahtaa, ei oikein ole enää paluuta. :) Sano mun sanoneen. Ihania ostoksia ja synttärinä pitää todellakin hemmotella itseään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Niin, pahoin pelkään, että paluuta ei tosiaan taida olla...

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Niin on, minusta on ihanaa käyttää meikkejä jotka eivät ole ainoastaan huippuja käytössä vaan jotka lisäksi saavat hyvälle mielelle ja ovat kauniita katsella ja käsitellä!

      Poista
  5. Paljon onnea näin jälkeenpäin :) tuota meikkivoidetta tekisi kyllä mieli testata, olen kuullut siitä pelkästään hyvää :) minuun tuo kuosi ei kyllä iske. Lightscapade löytyy minulta normaalipintaisena. Ai MACin pakkaukset ovat uudistuneet vai onko tämä vain tässä kokoelmassa? En ole niin pitkään aikaan ostanut että ei pysy mukana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! :-) Olen tykännyt tuosta meikkivoiteesta koko ajan enemmän mitä enemmän olen sitä käyttänyt! Sillä on mahdollista tehdä aivan ihanan ohut meikkipohja joka kuitenkin kestää kauniina pitkään, kannattaa testailla!

      Jaa-a, nyt en kyllä osaa kertoa onko noi pakkaukset vain tässä kokoelmassa vai jäädäkseen...nätit ne on. Olen muutenkin ihan MAC-newbie eli aika pihalla. ;-)

      Poista
  6. Onnea sankarille! Juu, täytyyhän sitä naisen itseään hemmotella ETENKIN synttäripäivänä ;). Mäkin tykkään mineraalijutuista, mac on tosin kokeilematta.
    -Hellu ja Blackie Kahden Naisen Loukussa-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sankari kiittää! ;-) Itsensä hemmottelu on ihanaa, vaikka se sitten olisikin näin hieman materialistista.

      Poista
  7. Myöhästyneet onnittelut! Ja tosiaan kauniita nuo kakut, en varmasti raaskisi käyttää ...

    VastaaPoista
  8. Myöhästyneet onnittelut! <3 Tuollainen meikkiin pääseminen ja siinä ohessa itsensä ansaittu lahjominen on mulle henkilökohtaisesti jotain aivan parasta luksusta. Olin marraskuussa meikissä MACilla ja se oli kyllä yksi vuoden parhaista päivistä, jota muistelen edelleen lämmöllä. Meikkaajakin toki oli niin ihana, että teki hetkestä ihan spesiaalin. Upeat ostokset! :)

    VastaaPoista

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.