torstai 19. tammikuuta 2012

Salvatore Ferragamo: Incanto Heaven

Onni suosi minua viime vuoden puolella, kun osallistuin Oopiumiluolan hajuvesiarvontaan jossa palkintona oli Salvatore Ferragamon tuoksu Incanto Heaven. Se kuuluu Ferragamon Incanto-sarjaan jossa on useampi erilainen tuoksu. Sarjan ensimmäinen tuoksu Incanto julkistettiin 2003 ja sittemmin Incanto-sarjaa on täydennetty ainakin kuudella muulla Incanto-tuoksulla ja myös miesten Incanto kuuluu sajaan. Incanto Heaven julkistettiin vuonna 2007.

Incanto-sarjan pullojen muoto on aina sama. Uusimmassa Incanto Bloomissa on erilainen korkki kuin aikaisemmin ilmestyneissä Incanto-tuoksuissa. Pullot ovat minun silmääni miellyttäviä niin malliltaan kuin värimaailmaltaan. Sellaista ihanaa sokeria ja hattaraa. ;-)

Incanto Heaven tuoksua kuvaillaan Fragrantican sivuilla näin:

It opens with fresh and sparkling-sourish notes of grapefruit with sering flowers (very similar to jasmine) and apple notes. Floral notes of peony and hibiscus mix with fruity touch of apricot in the heart. The base is composed of iris root, violet and sensual musk.

Fragrantica luokittelee Incanto Heavenin hedelmäis-kukkaisiin tuoksuihin, joihin se eittämättä kuuluukin.


Minun nenääni Incanto Heaven tuoksuu hieman pistävältä heti laittamisen jälkeen, hyvin greippiseltä. Tuoksu tasoittuu kuitenkin nopeahkosti ja minun nenääni sieltä nousee esille omenainen persikka (tai miksei aprikoosikin, persikka tulee yleensä ensimmäisenä mieleen). Myskin tuoksu on mielestäni melko aavistuksenomainen mutta kyllä sekin sieltä on havaittavissa. Fragrantican mainitsema jasmiini sekoittuu melko huomaamattomaksi muiden tuoksujen joukossa. Tyttäreni oli sitä mieltä, että tämä tuoksuisi hyvin samalta kuin Versacen Bright Crystal, itse en ota kantaa sen kummemmin, kyllähän ne voivat toisiaan muistuttaa... Minä pidän kuitenkin enemmän tästä kuin Bright Crystalista.

Tuoksu sopii minulle oikein hyvin. Kevyt, kukkaishedelmäinen mutta kuitenkin sen verran myskiä mukana, että tuoksusta ei jää mieleen pelkästään hattaraa ja perhosia. Kestävyys minun ihollani ei ole mitenkään mullistava, tuoksu kuluu suht nopeasti. Minusta tämä lukeutuu selkeästi päivätuoksuihin mutta kesällä se voisi mennä myös iltatuoksusta. Olen erittäin iloinen arpaonnestani, tulen oikein hyvin toimeen Incanto Heavenin kanssa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.