sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Oranssi haaste, osa I

Oranssi ja minä emme tule juttuun. Missään muodossa. Oranssi on värinä minulle kauhistus niin vaatteissa kuin meikeissäkin, omasta mielestäni näytän aivan hirveältä oranssissa vaatteessa eikä oranssisävyinen meikkikään pue minua millään muotoa.

Viilankantoluvan Petra oli tehnyt oranssit rajaukset ja minä sitten menin kommentoimaan postausta ja kerroin omasta oranssikammostani ja lopulta se johti siihen, että Petra haastoi minut kokeilemaan oranssia. Yllytyshulluna otin luonnollisesti haasteen vastaan.

Päätin kuitenkin aloittaa melko varovaisesti, parempi edetä hissukseen etten suotta pelästytä itseäni heti alkuunsa. Silmämeikin tein ihanalla Too Faced'n Summer Eyes-paletilla, jonka onnekkaasti voitin Eyeshadow and Flame blogin arvonnasta.


Harmillisesti kuvausvaiheessa valaistus oli jo melko hämärän puolella, mutta näillä mennään. Melko kalvakoita on kuvat, kuvitelkaa niihin vähän lisää väriä, ihan noin kalpea en kai sentään ole minäkään. Vissiin...


Liikkuvalla luomella sisänurkassa erittäin kimaltava Sunbeam, keskellä Coral Crush ja ulkonurkassa Plumeria. Luomivaon varjostus Toasted Coconutilla, Mermaidilla tein jonkinlaiset rajaukset, mutta eipä ne kauheasti näy ja kuluivatkin melko nopeasti aika olemattomiin. Kulmaluulla vaalea Adagio The Balmin Balm Jovi-paletista. Ripsissä Innisfreen Eco Curling Mascara, kulmissa ei mitään, hapsotuksestakin voi jo päätellä etten ole niitä edes kammannut.


Kasvoilla Sensain Fluid Finish Lastin Velvet sävyssä FV 202 (aivan ihana meikkivoide, kiilasi kohisten suosikkien joukkoon), poskilla The Balmin Balm Jovi-paletista minun kenties persikkaisin poskipunani Don't You Want Me (jonka pitäisi vastata The Balmin Frat Boy poskipunaa) ja korostukseen käytetty The Balmin Mary-Lou Manizeria, varjostuksessa Meow'n Skinny Dippereistä tehty oma sekoitus.

Huulilla minulle erittäin epätyypillinen sävy, livenä kirkkaudessaan lähes neonvärin veroinen korallinen pinkki, jonka sisareni teilasi heti suorilta ja erittäin selkein elkein minulle täysin sopimattomana sävynä. Kyseessä Lancômen Rouge in Love huulipuna 340B Rose Boudoir.


En tiedä viehättääkö tuossa huulipunassa eniten juurikin sen "epäsopivuus", se on selkeästi henkilökohtaisen mukavuusalueeni ulkopuolella. Jokin siinä kiehtoo selittämättömällä tavalla ja vetää minua puoleensa. Se ei todellakaan ole helppo sävy ja vaatisi oikeastaan huultenrajauskynän (jota minulla ei kuvissa ole) ja huolellisen levityksen.

Olen siis edelleen hengissä, vaikka luomilla olikin häivähdys oranssia ja huulilla koralliin kallellaan olevaa huulipunaa ja poskilla normaalia persikkaisempaa poskipunaa. Oikeastaan tämä kokeilu oli varsin hauska ja meinaan jatkaa oranssin testailua, seuraavaksi ehkäpä jo vähän rohkeammin. Kiitos paljon Petralle haasteesta!





7 kommenttia:

  1. Mulla on ihan sama oranssi vamma, paitsi, että huulipunissa haluaisin ihan kamalasti käyttää oranssia, mutta ne vaan tosiaan saa mut näyttämään todella kummalliselta, ei vaan istu mun naamaan.

    Kyllä tuo oranssi ainakin kuvien perusteella tuntuu sopivan sulle hyvin, semmoinen raikas :)

    p.s. Tuo bannerikuva sinusta on ihan tajuttoman kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi, itsekin tykkään tuosta nimenomaisesta kuvasta tosi paljon, se on otettu iloisella hetkellä hyvällä mielellä ja aina kun sitä katson, niin muistan sen fiiliksen. ;-)

      Juu, yllättävän kiva meikki toi oli, mutta siinä oli vielä aika vähän ja maltillisesti sitä oranssia. Katsotaan mitä keksin seuraavaksi. ;-)

      Poista
  2. Mä näytän oransseilla sävyillä kipeeltä,erittäin kipeeltä.

    Ja toi sun fleda on makee,todella hyvän näkönen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, saan itsestäni ihan supersairaan näköisen laittamalla mitä vaan oranssia tai sinne päin olevaa nassuni alle. Jännittää vähän miten käy kun lisään oranssin määrää meikkiin. Sitten joskus kun ehdin taas oransseilla leikkiä. ;-)

      Kiitos, olen itse aika yllättynyt miten paljon olen tästä lyhyestä nyt tykännyt. Tosin sen olen todennut, että tuosta sivulta korvien päältä saisi olla lyhyempi, meinaa ruveta vähän rumasti pönköttämään varsinkin toiselta puolelta. Kyllä mä nyt meinaan toistaiseksi tällä lyhyellä lookilla jatkaa, katsotaan milloin tulee kyllästys....

      Poista
  3. Tosi hempeän koralli tuo Too Facedin Coral Crush, tykkään kovasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinäkin oli muuten hieman tuota kimallusta, ei tosin yhtä paljon kuin keltaisessa Sunbeamissa. Mutta juu, nätti sävyhän se.

      Poista
  4. Mä tykkään tästä meikistä! :) Mutta oranssi on kyllä vaikea, tosin huulilla olen siihen jo itseni totuttanut. Silmämeikissä olen edelleen persikan tasolla. :D

    VastaaPoista

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.